Bihevioralno-kognitivni tretman učenika s ADD/ADHD poremećajem

“Zbog čega se moje dijete ne može koncentrirati u školi? Nastavnici ne znaju što bi uradili, kako bi pomogli djetetu, što bi savjetovali roditeljima, kako bi održali disciplinu u razredu, kako bi drugim učenicima pojasnili što se događa? Zašto ne sluša, stalno se vrpolji, zapitkuje, nije mirno za stolom, nestrpljivo je, upada u riječ, lako se razljuti. Djeca u susjedstvu se ne žele s njim igrati, drugi roditelji se žale na njega jer smeta djeci u razredu..” To su neka od pitanja koja i nastavnici i roditelji postavljaju u potrazi za rješenjem problema koji muči njih i njihovo dijete. Bilo da su u postupku dijagnosticiranja bilo da već znaju o čemu se radi, problem je i dalje prisutan. Sama dijagnoza ne rješava problem. Dijete je i dalje pretjerano nemirno, i dalje se ne koncentrira i dalje teško upravlja samo sa sobom. Ako ste i vi kao stručnjak suočen sa sličnim ponašanjima i teškoćama svojih malih (ali i većih) klijenata, uključite se u edukacijski seminar koji će vam pomoći odgovoriti na navedena ali i niz drugih pitanja koja vas muče.

Obzirom na sve navedeno, od naše struke se sve viđše očekuje. Stručnost, vještina, motiviranost te općenito velika snalažljivost psihologa u školskom okruženju postaje ne samo poželjan, već nužan alat za uspješno obavljanje zadataka školskog psihologa, što je preduvjet osobnog osjećaja kompetentnosti i zadovoljstva.

S druge strane, svjedoci smo sve glasnije rasprave unutar naše struke da psiholozima, u sklopu obveznog obrazovanja, često nedostaje prilika za sustavno usvajanje praktičnih znanja i vještina. Na primjer:

  • Koliko puta ste, kao psiholog koji radi ili želi aktivnije raditi s djecom i mladima, osjetili da vam nedostaju konkretna znanja kako pristupiti djeci s ADHD-om,
  • Koliko često ste htjeli imati jasnije smjernice umjesto da se isključivo oslanjate na vlastiti osjećaj i intuiciju prilikom osmišljavanja programa rada s roditeljima takve djece?
  • Koliko puta ste poželjeli imati pomoć i podršku stručnih i iskusnih kolega ili biti dijelom supervizijske grupe na kojoj ćete imati priliku razjasniti sve nedoumice vezane uz rad s djecom s ADHD-om, te s njihovim roditeljima?

Seminar profesorice Nade Anić i kolegice Elvire Nimac, uvaženih hrvatske psihologinja s dugogodišnjim iskustvom u radu s djecom i mladima pravo je mjesto gdje možete dobiti uistinu stručne i jasne smjernice te odgovore na sva vaša pitanja!

Kroz interaktivni rad s profesoricoma Anić i Nimac imat ćete priliku saznati:

  • koji su čimbenici suvremenog razumijevanja ADD/ADHD poremećaja, koje su mu biološke osnove, kako utječe okolina, koliko ima takve djece, kakav je komorbiditet – što suvremena perspektiva kaže o tome,
  • kako napraviti procjenu učenika ADD/ADHD-om, koje mjerne instrumente koristiti, kako izravno mjeriti ponašanje, kako mjeriti pažnju
  • na koji način planirati tretman s učenikom koji ima poteškoće u učenju
  • koje su najučinkovitije intervencije:
    • usmjerene na izgrađivanje samokontrole
    • usmjerene na izgrađivanje socijalnih vještina
    • usmjerene na pomoć u  učenju/čitanju
  • kako raditi s roditeljima i učiteljima radi usklađivanja reakcija okoline i postavljanja međusobno dogovorenih i dugoročnih ciljeva

Uz aktivno vodstvo profesorica Nade Anić i Elivire Nimac i kroz rad u malim grupama, imat ćete priliku vježbati stečena znanja i vještine te raditi na konkretnim slučajevima iz prakse.

Organizator: HRVATSKO PSIHOLOŠKO DRUŠTVO

Mjesto: Češka beseda, Šubićeva 20, Zagreb

Vrijeme: 12. i 13. studenog, 2010.g.

Raspored rada seminara:

12.11.2010.g. – PETAK

09.00 – 10.00 – Predavanje: SUVREMENO RAZUMIJEVANJE ADD I ADHD POREMEĆAJA (biološke osnove, okolinski utjecaji, rasprostranjenost, komorbiditet)

10.00 – 11.00 – Predavanje: PROCJENA DJECE S ADD I ADHD POREMEĆAJEM (mjerni instrumenti, opažanja i procjene, izravne mjere ponašanja, pažnja kao bitni dio poremećaja i kao predmet mjerenja)

11.00 – 11.30 – odmor

11.30 – 13.00 – PRIKAZ SLUČAJA

13.00 – 14.00 – stanka za ručak

14.00 – 16.00 – RADIONICE (rad na primjerima djece različitog uzrasta)

16.00 – 16.30 – odmor

16.30 – 18.00 – RADIONICE (rad na primjerima djece s različitim manifestacijama)

13.11.2010.g. – SUBOTA

09.00 – 10.00 – Predavanje: RACIONALA BIHEVIORALNO-KOGNITIVNOG TRETMANA DJECE S ADD POREMEĆAJEM (intervencije na izgrađivanje samokontrole, izgrađivanje socijalnih vještina, pomoć u učenju/čitanju)

10.00 – 11.00 – Predavanje: RODITELJI I UČITELJI KAO KO-TERAPEUTI (rad s roditeljima i učiteljima radi usklađivanja reakcija okoline i postavljanja međusobno dogovorenih neposrednih i dugoročnih ciljeva)

11.00 – 11.30 – odmor

11.30 – 13.00 – PRIKAZ INTERVENCIJA U ŠKOLI

13.00 – 14.00 –  stanka za ručak

14.00 – 16.00 – RADIONICE

16.00 – 16.30 – odmor

16.30 – 18.00 – RADIONICE

18.00 – podjela potvrdnica o sudjelovanju

Cijena dvodnevnog seminara je 1.100,00 kn (članovi HPD-a) i 1.450,00 kn (ostali sudionici)

Prijavite se već danas i  osigurajte svoje mjesto na ovom izvrsnom i izrazito korisnom seminaru, koji će vam pomoći da se još bolje nosite sa svakodnevnim izazovima kao školski psiholog ili klinički psiholog!

Popunjenu prijavnicu možete poslati na hpd-cpa@net.hr . Rok za prijavu je 08. studenog, 2010.g.

Za sudjelovanje na ovom seminaru očekujem preporuku Agencije za odgoj i obrazovanje koju ćemo donijeti na mrežnim stranicama HPD-a.

Novosti